Az Apple bejelentette, hogy új előfizetési szolgáltatást bocsát valamennyi tartalomalapú alkalmazás – a magazinok, újságok, videók, zenék és egyéb tartalmak – kiadóinak rendelkezésére az App Store áruházban. Ez megegyezik a vállalat azon rendszerével, melyet az Apple nemrégiben a News Corp. „The Daily” alkalmazásában vezetett be.
Az App Store áruházban megvásárolható előfizetések eladása az App Store megszokott számlázási rendszerén keresztül történik. E rendszer segítségével eddig már több milliárd alkalmazást és alkalmazáson belüli tartalmat értékesítettek. Az előfizetések lehetséges árát és időtartamát (heti, havi, kéthavi, negyedéves, féléves vagy éves) a kiadók határozzák meg. Ezután a felhasználók egy kattintással kiválaszthatják az előfizetés kívánt időtartamát, és a rendszer automatikusan számláz a kiválasztott előfizetési időszaknak (heti, havi stb.) megfelelően. Az ügyfelek saját fiókjukból valamennyi előfizetésüket megtekinthetik és kezelhetik, többek között az előfizetések automatikus megújítását is törölhetik. Valamennyi befizetést az Apple dolgoz fel, és a többi alkalmazáson belüli értékesítéssel azonos, 30 százalékos részesedésre jogosult a befolyó összegekből.
Az App Store kínálatából előfizetést vásárló felhasználók megadhatják a nevüket, e-mail címüket és irányítószámukat a kiadónak. Ezen adatok felhasználását nem az Apple adatvédelmi irányelvei, hanem a kiadó adatvédelmi irányelvei szabályozzák. A kiadók további adatokat is kérhetnek az App Store ügyfeleitől, feltéve, hogy a felhasználók egyértelmű döntési lehetőséget kapnak, hogy közlik-e a kért információt, és tájékoztatják őket arról, hogy az így megadott adatok kezelését nem az Apple, hanem a kiadó adatvédelmi irányelvei szabályozzák.
/terminal.hu/