A cím elnyerésével a Bookline.hu - amely az ötödik alkalommal megrendezett verseny során immár másodjára nyerte el a címet - idén ismét jogot szerzett arra, hogy egy évig használhassa "Az Év Internetes Kereskedője 2009" megjelölést. Az elismerés mellé a webáruház elnyerte a CIB Bank által átadott értékes ólomkristály díjat, valamint a Google által felajánlott hirdetési lehetőséget.
Az Év Internetes Kereskedője Díj közönségszavazási időszaka 2009. szeptember 21-jétől október 18-ig tartott, melynek során pontosan 10.197 szavazat döntötte el, hogy ki kerül be a legjobb 10 közé.
A zsűri a döntéshez értékelte - többek között - a vállalkozások üzleti modelljét, az alapkoncepció és ötlet egyediségét, az elért üzleti eredményeket, a felhasználó-barátságot, valamint a megvalósítás és a használhatóság minőségét is.