onlineprint

és amiről szó van: nyomda, nyomda, nyomda, és GYIK, tapasztalatok, vélemények, ajánlók, élmények, programok

Friss topikok

Impresszum

Onlineprint Nyomdai Szolgáltató Központ 1117 Budapest Prielle Kornélia u. 8/a. T.: 1-239-5868

Digitális világunk és a sült keszeg

2009.01.20. 13:14 Print

Digitális világunk és a sült keszeg
 

 A közelmúltban - az időm egy részét - digitális nyomdagép kezelésére jelentkező munkatársak interjúztatásával töltöttem. Az egyik jelentkező szakmai életútját hallgatva eszembe jutott, hogy milyen gyors technológiaváltás történt  az elmúlt években a nyomdaiparban.

 A kolléga nyomdai fotósként kezdet dolgozni - egy nagy múltú - ismert nyomdánál. A kilencvenes évek közepén megszűnt az analóg képfeldolgozás, megtanulta a képszkennerezést, később egy osztrákrepró stúdiónál dolgozott, mint filmlevilágító és szkenneres. Ma már széles körben elterjedt a CTP és a digitális fényképezőgép, levilágítani és szkennerezni sem kell, arra gondolt, hogy most a digitális nyomdagép kezelését szeretné elsajátítani.

Az interjú közben arra gondoltam, hogy talán alig van még egy iparág, amelyikben, ilyen gyorsan változott volna a technológia. Évenként jelentek meg újabb módszerek, eszközök a formakészítés területén.  A nyomtatásnál még őrzi a hadállásait az analóg technika, de nem sokáig, mi is már csak digitális nyomdagép beruházásokat tervezünk. Gondoltam hátradőlhetünk egy kicsit, jó úton járunk.  

 Most, meg olvasom az újságban, hogy amerikai tudósok - régen mindent a szovjet tudósok fedeztek fel - tökéletesítették az e- papírt. Megint idegeskedhetünk, meddig lesz szükség a nyomdaiparra, évek óta jósolják, hogy az e-papír sikerrel veheti fel a versenyt a papírral, na, megint egy hír, ami borzolja a nyomdaiparban dolgozók kedélyét, ne dőljünk hátra…

 A digitális technológia elterjedése miatt, elképesztő sebességgel nőt a nyomdaipar szolgáltatásának gyorsasága, napok-órák alatt készítünk el olyan nyomdatermékek, amelyek elkészítésére nem olyan régen, hónapok kellettek.

Évekkel ezelőtt egy nagykanizsai cég megrendelt tőlünk egy nyomdai munka kivitelezését, lementem Nagykanizsára a Balaton partján megálltam, ettem egy sült keszeget, a munka részleteit megbeszéltem a megrendelővel, majd egy hónap múlva leszállítottuk a prospektust. A közelmúltban, az előbb említett nagykanizsai vállalat részére ismét készítettünk egy kiadványt, e-mail-ben megrendelte a munkát, az FTP szerverre feltöltötte a digitális eredetit, másnapra elkészítettük a prospektust.

 Én régen és ma is tíz-tizenkét órát dolgozom egy nap, csak nem ettem sült keszeget…

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlineprint.blog.hu/api/trackback/id/tr67890784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rascas 2009.02.06. 18:22:43

Üdv!

Lenne néhány kérdésem.
A PDFCreator 0.9.7-ben ezek mire szolgálnak?
Illetve melyiket, mikor kell használni?

OVERPRINT:
- Non-zero overprint
- Full overprint

COLORS:
- preserve overprint settings
- preserve transfer functions
- preserve halftone information

Ha nekem van egy fekete háttérszínű poszterem és azon vannak mindenféle-színű betűk, ábrák, jelek, akkor hogyan kellene ezt beállítani úgy, hogy korrekten és szabványosan nyomdakész is legyen?

Rascas

Rascas 2009.02.07. 14:25:41

Illetve van még egy opció a mentésnél, amit az előző kettő kérdéshez fűznék.

SAVE/STANDARD SAVE FORMAT:
- PDF
- PDF/X
- PDF/A-1b

Köszönettel,
Rascas

feketeláb 2009.09.19. 19:45:54

Én nem szeretem, a sült keszeget viszont szeretem az FTP-t meg az e-mail-t.
süti beállítások módosítása