A méret rendkívül fontos. Ami nagyobb többe kerül. De hogy lehet a méretet úgy meghatározni, hogy az gazdaságos is legyen? Mennyi fér fel egy ívre?
Bármelyik nyomdától joggal várhatjuk el, hogy felhívja a figyelmünket, és javaslatot adjon nekünk arra, ha egy flyer méretét úgy határozzuk meg, hogy sok hulladék anyag keletkezik mellette. Nem kell rögtön különlegesen stancolt termékekre gondolni, elég ha egy L vagy T formátumú terméket veszünk. Mindenki ismeri a nagyszerű Tetris játék valamelyik formáját!
Ezeknél az alakoknál különösen számítanak azok a mm-ek, amelyek esetleges elhagyásával, semmit sem veszt termékünk funkciójából. De itt már el is kanyarodtunk, úgyhogy vissza a nyomdaipari mérethez!
A méret nagyon fontos. Mindamellett, hogy egy helyesen kiválasztott mérettel költséget takarítunk meg, a környezetünkért is teszünk valamit! (Nem véletlenül alakultak ki a standard méretek: A4, A5, A6, stb.)
Az árajánlatban a méretet mindig mm-ben adjuk meg, úgy hogy az első szám a termék szélességét, a második pedig a magasságát határozza meg. Fontos, hogy mindig a késztermék méretét adjuk meg! Ha például egy A4-es oldalt kétszer leporellóban meghajtva szeretnénk elkészíttetni, akkor már nem egy A-4es méretű termékről, hanem rögtön egy LA4-es méretű késztermékről beszélünk.