A digitális technológia jelentősége a nyomtatásban a gazdasági válság idején tovább fokozódott, hiszen számos vállalat számára a digitális nyomtatás bevezetése jelentette a megoldást és ezen keresztül a túlélést. Ezt bizonyítja, hogy a digitális nyomtatást alkalmazó szolgáltatók több mint fele a válság idején is nyereséges volt vagy növelte a bevételeit, míg a technológiát nem alkalmazó cégek csupán 31,7 százaléka mondhatta el ugyanezt.
A digitális nyomtatási technológia sikeres alkalmazásának három legfontosabb alappillére az értéknövelt szolgáltatások bevezetése, a személyes kapcsolat kialakítása és a bizalmas adatkezelés.
Az értéknövelt szolgáltatások bevezetésével a digitális nyomdai szolgáltatók teljes körű, értékközpontú megoldásokat nyújthatnak ügyfeleik számára: a személyre szabott információs nyomtatástól a promóciós termékek és színes anyagok nyomtatásán keresztül a célzott, átfogó médiakampányok lebonyolításáig.
A digitális technológiák lerövidítették a gyártási értékláncot, így az előrelátó szolgáltatóknak érdemes közvetlen, személyes kapcsolatot fenntartaniuk a márkatulajdonosokkal és a végfelhasználókkal.
Az intenzívebb részvétel az ügyfelek üzleti folyamataiban és az értéknövelt szolgáltatások bevezetése a bizalmas adatkezelés felértékelődését eredményezik. Ennek következtében a jövőben a leglényegesebb megkülönböztető jellemző az adatkezelés, illetve a felelősségvállalás lesz.