A figyelem, amely egykoron főleg a legelső tömegpiacra szánt e-olvasó körül összpontosult lassan az egész e-könyv piacra kiterjed. 2007-ben az eredeti Kindle e-olvasók megjelenése után hat órával a termék már nem volt kapható, mindet elkapkodták. Az Amazon azóta is igyekezett ezen a téren a rivaldafényben maradni és mára az e-olvasók piacának 70 százalékát uralja. Sikerét egyrészt az olyan új termékeinek köszönheti, mint a Fire vagy a szeptemberben bemutatott két új Kindle, másrészt a kifelé folytatott kommunikációja is megfelelő ponton találta el a fogyasztókat.
Előző évben az Amazon közölte, hogy áruházában a digitális könyvek eladásai háttérbe szorították a keményfedeles kiadványokat, majd idén májusban már az e-könyvek forgalma felülmúlta a nyomtatott kötetek által produkált számokat. A legutóbbi bejelentésük pedig olyannyira jól sikerült, hogy az internet különböző hírforrásainak tükrében az olvasó arról értesülhetett, hogy a nyomtatott kiadványok a kihalás szélére kerültek. Ez vajon így lenne? Nem valószínű.
Egyes elemzők úgy gondolják, hogy a cég adatai - melyeket nem tett teljesen nyilvánossá - csupán az eladásokra vonatkoznak és ebben az esetben azokat könnyen befolyásolhatták az ezrével megvásárolható olcsó kiadványok, melyek többsége már kevesebb, mint egy dollárért is beszerezhető volt. Konkrét számokat ugyan nem lehet felmutatni, de az Amazon júliusi bejelentése jól tükrözheti a feltevést. Akkor a Kindle üzletében forgalomban lévő 950000 kiadvány közül 800000 ára 10 dollár alatt mozgott.