Tíz év alatt csaknem másfélszeresére bővülhet a kereskedelmi, ingyenes és reklámkiadványok nyomtatásának jelenlegi részaránya az összes nyomdaipari bevételből, míg az újságoké és könyveké tovább csökken.
Mintegy négyszáz nyomdai ügyfél és nyomda bevonásával készült felmérés szerint a sajtótermékek nyomtatásának részesedése az összes nyomdaipari árbevételből a jelenlegi 43,3 százalékról 38,7 százalékra csökken 2020-ra, a könyveké pedig 21,7-ről 17,2 százalékra.
Jelentős bővülés várható ugyanakkor a kereskedelmi és ingyenes nyomtatványok, reklámanyagok előállításában, részarányuk 10,8-ról tizenöt százalékra nőhet. Ugyancsak emelkedés várható, bár jóval kisebb arányban, a tranzakciós küldemények, a kültéri nyomtatott reklámok, a reklámanyagok, a papíralapú termékcsomagolás, a pos (eladáshelyi) reklámok, a nyomtatott sajtón belüli mellékletek és a dm-küldemények nyomtatásában.
A nyomdaipar összes árbevétele az idén a Nyomda- és Papíripari Szövetség becslése szerint százhatvanmilliárd forintot tehet ki, a tavalyi 165 és a tavalyelőtti 176 milliárd forint után.
/vallalkozoinegyed.hu/