Aligha van az egész világon olyan régi termék-kiállítás, mint a Frankfurti Könyvvásár. Igaz, nem is nagyon lehetne olyan produktumot találni, amely lényegében öt évszázada változatlan, és állandóságában is mindig új és vonzó. A könyv pedig ilyen, már a XV. század végén összegyűltek a német városban a könyves szakemberek, és azóta is minden évben találkozót adnak a kiadók, kereskedők, terjesztők, nyomdászok, kreatívok. Ebben az évben (okt. 12-16.) közel háromszázezer szakmai látogatót várnak, a kiállítók cégek száma hétezer háromszáz.
A hatalmas érdeklődés azt jelzi, mintha a gazdasági válság éppen a könyvet nem érintené kegyetlenül. Valójában más a helyzet, jelentős apadás figyelhető meg. A krízis tehát a könyvpiacot sem hagyta érintetlenül, a kiállítók mégis töretlenül Frankfurtba igyekeznek, pedig a részvételi költségek nem alacsonyak. A programot tanulmányozva kiderül, hogy a nagy érdeklődés nagy valószínűséggel a digitális könyvkiadás új fejleményeinek, és üzleti kilátásainak szól a fokozott érdeklődés. És nyilván annak, hogy senki sem gondol arra: a könyvnek vége, ez az évszázados kulturális alaptevékenység, az olvasás, átalakul tableteken futatott média-csomagokká, digi-trükkösködéssé. Az olvasók ugyan nyitottak a változásokra, igénylik is az új eszközök nyújtotta lehetőségeket, de alapvetően a tartalom az, amiért pénzt adnak, a tartalom kelti fel az érdeklődésüket.