Az online hirdetési piac aránylag könnyen vészelte át a válságot, és úgy tűnik, töretlenül gyarapszik tovább. A webes hirdetési bevételek átlagosan 25 százalékos éves növekedést produkáltak. Ezzel együtt, a kiadóknak most meg kell találniuk azokat a hatékony és biztonságos megoldásokat, amelyek igazolják az elvárásokat.
A lehetőségeket jól érzékelteti egy tavalyi felmérés, ami az emberek médiafogyasztással eltöltött összes idejét, illetve ennek kapcsán az egyes médiatípusokra fordított hirdetési költéseket vizsgálta. Eszerint továbbra is vezet a televízió, amennyiben a felnőtt lakosság idejének 37 százalékát és a reklámbevétel 32 százalékát tudhatja magáénak. Az érdekes rész az napilapok és az internet viszonylatában következik: míg az előbbi kategória a figyelem 8 százaléka mellett a költések 20 százalékát teszi zsebre, addig az emberek médiafogyasztásra fordított idejük 29 százalékát töltik az interneten, ahová a reklámkiadások mindössze 8 százaléka összpontosul.