Hogy átvészeljék a jelenlegi gazdasági helyzetet, a főbb forgalmazók agresszívebb árpolitikát folytatnak, erős reklámtevékenységgel, fejlesztve kapcsolataikat régiós partnereikkel. Újabb és újabb kreatív ötletekkel turbózzák fel az eladást mint például antivírus szoftver vagy mobilkártyára váltható ajándékutalvány mellékelésével.
Talán ennek is köszönhető, hogy 2009 harmadik negyedévében az előző negyedévhez viszonyítva valamennyi tintasugaras, monokróm és színes lézernyomtató és MFP (multifunkciós nyomtató) részpiac növekedést mutatott, közülük a monokróm lézeres MFP-k tűnnek ki a második negyedévhez viszonyított 14 százalékos növekedéssel.
Eladott darabszám tekintetében a lézeres piac még mindig 42 százalékkal lemaradva követi a tintasugarast, az eladott lézeres készülékek száma 7,4 millió volt a harmadik negyedévben. Forgalmazott értéket tekintve azonban a lézer MFP szegmens maradt a legjelentősebb, 2,8 milliárd dollárral, habár a teljes szegmens szállított darabszám tekintetében már csak 11 százalékát tette ki a teljes másoló piacnak.